skip to Main Content

4º ENCONTRO DE SÍNTESE MODULAR DA CORUÑA

Modulartec é un encontro cultural de creación sonora que se celebra na Coruña desde 2018. Nestes encontros prográmanse concertos, conferencias, obradoiros e presentacións relacionadas coa música creada mediante a síntese modular.

Os sintetizadores modulares supuxeron unha revolución no mundo dos instrumentos de música electrónica xa que permiten diversas configuracións interconectando módulos e trouxeron zume novo e aportado orixinalidade, xerando un fenómeno a nivel global xa que se desenvolven por todo o mundo este tipo de encontros. Cada vez máis músicos, produtores e dj’s utilízanos nos seus estudos e nas súas actuacións en directo.

Modulartec é o primeiro encontro de síntese modular que se realiza en Galicia e as anteriores edicións espertaron enorme interese entre o público e entre os músicos, atraendo audiencia de outros lugares grazas ao nivel e calidade da programación.

Estamos ilusionados de presentar esta cuarta edición na que contaremos de novo con grandes músicos internacionalmente recoñecidos, pioneiros da escena nacional, novos valores e artistas locais, que sempre tiveron oco no noso encontro.

PROGRAMA

CONVERSA ABERTA

CASTELO DE SAN ANTÓN

12:00h

“A autoedición de música desde unha plataforma independente: pasado, presente e futuro”

Participan:

  • Andrés Noarbe
    Geometrik (Madrid)
  • Pablo Cubeiro
    Fanzine (A Coruña)
  • Juan Manuel Cidrón
    Extrarradio (Almería)
  • Fabio Vinuesa
    Distrito 91 (Madrid)
  • Miguel Ángel Ruiz
    Toracid Tapes (Madrid)
  • Suso Flores
    Massage Brain Cult (A Coruña)

YAMILA

IGREXA DAS CAPUCHINAS

17:00h

Nas fendas que se estenden entre a música electrónica e analóxica, a arte visual e a creación artesanal, Yamila baila ao borde do son e as alturas conceptuais. A compositora, violonchelista, cantante e produtora española ten a súa sede entre Bélxica, Países Baixos e España. Nos últimos anos Yamila creou música para producións de danza contemporánea en luares como The Gothenburg Opera, Neteherlands Dans Theatre e Dance Forum Taipei, entre outros. Os seus proxectos presentaronse en festivais como Sonic Acts Festival (Amsterdam), Arts Electronica (Linz), Seoul International Computer Music Festival, STRP Festival (Eindhoven) e Today’s Art Festival (La Haya), por nomear algúns. Con ‘Iras Fajro’ (2018), o seu disco debut, Yamila convoca en 11 temas coa forza dos sons electrónicos fronte a unha voz fráxil que por momentos desprégase en pequenos acios de coral. Os brillantes arpexos e ritmos electrónicos disólvense nas aterciopeladas voces do vilonchelo, que en ocasións entrelázanse coas creacións de dous colaboradores, o produtor e compositor británico Clark (Warp) e o polifacético ex flamenco Niño de Elche (Sony).

ARTUR M. PUGA

FUNDACIÓN LUIS SEOANE

19:00h

A obra de Artur M. Puga é unha oda á sonoridade zazen: a pulcritude dos seus sons, os silencios, conducen ao espectador a unha sorte de vacuidade, na que as persoas disipan a súa ilusión de existir. O real vólvese algo ilusorio, as frecuencias narcotizantes aniquilan toda idea/razoamento, dando lugar a unha vacuidade universal incualificada en si mesma. Un delicado armazón sonoro dominado por sinuosidades puras e texturas algorítmicas que traslada a un tempo en suspensión que non debe confundirse coa inexistencia, os campos sonoros do artista non conducen ao chan rachado do nihilismo, senon a un negativismo radical, no que o baleiro eterno revélase como verdade absoluta. M. Puga propón, polo tanto, unha comunicación interhumana (que non interpersoal), non transmisible a través de construcións lóxicas, ao contrario, únicamente perceptible na medida en que non necesita un ser pensado, máis ben un non pensante e un non pensado.

SCANNER

FUNDACIÓN LUIS SEOANE

20:00h

Scanner é o nome artístico do británico Robin Rimbaud. Desde 1991 estivo intensamente activo na arte sonora, producindo concertos, instalacións e gravacións, os álbumes Mass Observation (1994), Delivery (1997) e An Ascent (2020) aclamados pola crítica como obras innovadoras e inspiradoras da música electrónica contemporánea. Rimbaud comezou a compoñer para producións profesionais en 1982. Desde entón actuou e creou obras en moitos dos espazos máis prestixiosos do mundo, incluidos SFMOMA USA, Hayward Gallery London, Pompidou Centre Paris, Tate Modern London, Kunsthalle Vienna, Bolshoi Theatre Moscú, Hanoi Opera House Vietnam e a Royal Opera House de Londres. Ata hoxe, compuxo 75 producións de danza contemporánea, incluidas obras para o Royal Ballet de Londres e Merce Cunningham. No 2016 instalou o seu traballo de son Water Drops no aeroporto de Rijeka en Croacia, Ghosts en Cliveden National Trust UK, e compuxo o primeiro ballet de realidade virtual do mundo, Nightfall. En 2004, a súa Sound Surface (con Stephen Vitiello) foi o primeiro encargo do Sound Art para a Tate Modern de Londres. Participou na música da exitosa comedia musical Kirikou & Karaba (2007) e Narnia ballet (2015) baseada no popular libro infantil e a reapertura do Stedelijk Museum, Amsterdam en 2012. O traballo comercial incluiu o deseño de son de Philips Wake-Up Ligth (2009), Dream for Sprint Telephones / Leo Burnett nos EEUU. E o son para os sistemas telefónicos Cisco utilizados en oficinas de todo o mundo en 2019. Máis recentemente, estableceu a Fundación de Arte Robin Rimbaud no Reino Unido. A súa obra Salles des Départs está instalada permanentemente nunha morgue en funcionamento en París, mentres que Vex, a casa residencial que desenou unha banda sonora permanente cos arquitectos Chance de Silva, gañou o RIBA London Award 2018 e apareceu no popular programa de televisión Grand Designs. Comprometido a traballar con practicantes de vangarda, colaborou con Bryan ferry, Wayne MacGregor, Mike Kelley, Torres, Michael Nyman, Steve McQueen, Laurie Anderson e Hussein Chalayan, entre moitos outros.

MICHEL DES AIRLINES

FUNDACIÓN LUIS SEOANE

21:00h

Michel des Airlines é un dos máis recentes e exitosos proxectos do pioneiro electrónico madrileño Miguel A. Ruiz. Ruiz publicou en 1986 o seu primeiro traballo en casete baixo o seu alias Orfeón Gagarin, no seu propio e lendario selo Toracic Tapes, manténdose desde entón moi activo dentro do movemento internacional de selos de casetes e colaborando con músicos de diferentes países, destacando o seu proxecto Codachrom xunto ao músico ruso Eugene Voronovsky. Publicou ducias de traballos en todos os formatos, sobre todo en casete, en selos internacionais moi recoñecidos e baixo outros nomes ademais dos devanditos: Funeral Souvenir, Exhaustor, Zoltan Coxis, Ventral Metaphor, etc. Fascinado polas posibilidades sonoras dos sintetizadores modulares e instrumentos analóxicos e dixitais, o estilo de Ruiz é fantástico e sorprendente, cunha imaxinación que pode catalogarse de abraiante nunha longa e prolífica carreira que chega ata hoxe. A enerxía, a cosmonáutica soviética, Borges, surrealismo, Moscú, patoloxías clínicas, o humor negro ou a vida extra-planetaria: calquera anomalía ten cabida no microcosmos de Miguel a. Ruiz. As súas referencias musicais son moi diversas: a música post-industrial dos oitenta, música cósmica alemana, pioneiros da electro-acústica, ambient, tecno pop xaponés, pop retrofuturista, etc.
Ruiz atópase actualmente moi activo e nun dos seus mellores momentos creativos, actuando máis que nunca e sendo descoberto por unha nova xeración de músicos electrónicos novos que buscan os seus traballos e o admiran. Nos últimos anos ofreceu concertos por todo o mundo, incluindo cidades como Moscú, San Petersburgo, Madrid, Pamplona, San Sebastián, Barcelona, Valencia, Lima, La Paz ou Asunción.
Varias das súas casetes dos oitenta están sendo recentemente reeditadas por primeira vez en vinilo por selos como Verlag System (‘Funeral Souvenir’, ‘Orfeón Gagarin 1986’) ou B.F.E. (‘Climatery’). O seu último álbum en vinilo ‘Voces a 45’ (como Orfeón Gagarin) foi publicado en 2019 polo veterán selo Geometrik (herdeiro do lendario Discos Esplendor Geométrico).
Con Michel des Airlines Ruiz amósanos a súa faceta máis querida: unha nova e persoal visión da música electrónica cósmica, que bebe das fontes (a escola de Berlín dos setenta: Tangerine Dream, Schulze…) pero que actualiza e recicla dentro do seu particular universo. Baixo este alias publicou desde 2016 tres CD-R no seu propio selo Toracic e un recente CD ‘Orbiteur 2.0’ (2020)  en colaboración co selo Verlag System.

Soundcloud
Orbiteur 2.0

FABIO VINUESA

FUNDACIÓN LUIS SEOANE

22:00h

Habitual dos clubes pre-pandémicos da escena madrileña underground, onde era habitual velo como dj. A súa faceta como produtor tamén é notable, xa que publicou en selos como Doma, Vacuum Exploration, Sacred Things, Hooded Records ou Solid Tapes e actualmente dirixe o seu propio selo, Districk 91, que está tendo gran éxito debido á calidade das súas producións de electro analóxico con clara inspiración no son de Detroit dos anos 90. O seu son construído con sintes e instrumentos vintage electrónicos están sendo internacionalmente recoñecido e é unha sorte poder velo en directo en Modulartec como primicia nacional este ano.

Back To Top