PRIMEIRO ENCONTRO DE SÍNTESE MODULAR DA CORUÑA
Os sintetizadores modulares experimentaron unha revolución no mundo dos instrumentos de música de electrónica, concretamente no DiY ( do it yourself ), con configuracións que uno mesmo pode deseñar interconectando módulos de multitude de fabricantes, desde empresas clásicas de recoñecido prestixio como ata micro creadores de módulos na contorna doméstica. Isto trouxo zume novo á orixinalidade sónica e supuxo un fenómeno a nivel global xa que se desenvolven encontros, festivais, Workshops, concertos, etc, ademais de ver como infinidade de produtores e dj’ s utilízanos nos seus estudos e nas súas actuacións en directo.
Os modulares de hoxe pouco teñen que ver cos dos anos 70. Hoxe en día se aúnan practicamente todas as disciplinas e formas de crear sons nunha caixa que se poden levar a calquera sitio, ademais de poder interconectar todo con todo. Un sintetizador modular é unha ferramenta chea de posibilidades para todo músico.
ademais, hora mesmo está de moda, xa que é algo moi visual e dá unha sensación de futurismo nerd que a moitos lles gusta.
Na Coruña nunca se realizou unha mostra destas características, polo que consideramos que vai xerar gran interese cara aos amantes da produción musical
actual.
Consideramos o amplo espazo distribuidor ( hall) da Fundación Luís Seoane como un lugar idóneo para a presentación desta sesión de música experimental, que en se mesma é un feito histórico na cidade. O concerto desenvolverase en sesión de tarde, previsiblemente na última semana de outubro (estamos á espera de que o artista principal confirme os datos definitivos da súa xira europea)
SÁBADO 25 DE OUTUBRO DE 2018
ROBERT AIKI AUBREY LOWE
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
Artista multinstrumentista que traballa coa voz no ámbito da música espontánea, a miúdo baixo o nome de Lichtens. Recentemente está a crear pezas con sintetizador modular. A sensibilidade dos sistemas modulares analóxicos fanse eco da natureza orgánica da expresión vocal que, neste caso, pretende manifestarse en estado de transo marcando para o comezo de escóitaa profunda a través do son e os sentimentos. Busca perderse a si mesmo no son mentres se é extremadamente consciente do seu propio eu. Robert traballou con artistas da talla Ben Russell, Ben Rivers, Rose Lazar, Hisham Akira Bharoocha, Tarek Atoui, Ben Vida, Mark Borthwick, Lucky Dragons, Alan Licht, Michael Zerang, Doug Aitken, Patrick Smith, Monica Baptista, Lee Ranaldo, White / Lixeiro, Kevin Martin, Chris Johanson, Tyondai Braxton, David Scott Stone, Genesis P- Orridge and Rose Kallal, entre moitos outros.
PAO DURÁN
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
Dacabalo entre o mundo visual e o son, Pao Durán leva desde 2013 enfrascado en proxectos tanto de deseño 3D, deseño en movemento, así como deseño sonoro e produción musical. Cunha forte énfase na xeración de sons de forma analóxica, así como na composición dun imaxinario cargado de referencias distópicas e da cultura dixital. Tras formarse en Los Ángeles, Praga e Londres, actualmente ten a súa base en Madrid onde presenta a súa proposta audiovisual; na que se mesturan os sons crus dos sintetizadores modulares cos psicodélicos cores e imaxes dos sinterizadores de vídeo dixital e sistemas de feedback.
DEATH WHISTLE
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
SEGONDO ENCONTRO DE SÍNTESE MODULAR DA CORUÑA
Tras o éxito de público e crítica do primeiro Encontro de Síntese Modular da Coruña, celebrado na Fundación Luís Seoane o 26 de outubro de 2018, Modulartec consolídase apostando por novas cuestións relacionadas coa composición e creación musical electrónica con sintetizadores.
Nesta edición faremos especial fincapé nas diferenzas entre os primeiros sintetizadores e os actuais, en como se transforma a música e tradúcese a unha linguaxe electrónica. Como os sons creados polo ser humano cos instrumentos tamén creados por el execútanse e transcriben ao ser procesados por máquinas previamente configuradas.
Ao ser Modulartec un encontro e evento diferente en canto ás súas características pola esixencia técnica e tamén creativa, situamos á cidade e ao propio evento dentro dun circuíto internacional de músicos, técnicos, creadores e, en xeral, amantes da música no seu sentido máis amplo xa que se escoitará desde música clásica ata experimental.
SÁBADO 23 DE NOVEMBRO DE 2019
FRANCISCO PARGA
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
Residente na Coruña, Francisco Parga finalizou os seus estudos no Real Conservatorio Superior de Música de Madrid baixo a dirección do guitarrista Regino Sainz da Maza. Desde 1966 realizou un intenso labor didáctico en diversos campos do ensino musical, como a acústica aplicada á música, a música de cámara, audición, guitarra e a formación de profesorado. Ademais da súa actividade docente, desde 1980 céntrase na música electrónica, creando o seu propio estudo, e para a que fixo múltiples adaptacións de obras correspondentes a compositores de todas as épocas: Bach, Haendel, Paganini, Scarlatti, Satie, Debussy, Britten, Isaac Albéniz, Mateo Albéniz, Granadeiros, Mussorgsky, así como de compositores galegos tales como Juan Montes, Pascual Veiga, José Baldomir ou Marcial do Adalid.
JAN JELINEK
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
Con sede en Berlín, é dj, músico, produtor e “remesturador”. Jan Jelinek comezou como coleccionista de discos de dub, jazz, funk e soul ata que descubriu a música house. Desde 1998 estivo publicando discos baixo varios pseudónimos como Farben, Gramm ou The Exposures, entre outros. Os discos que lanza baixo o seu propio nome son cancións ambientadas en vellas gravacións de jazz. Os traballos de Jelinek ocúpanse da transformación dos sons, traducindo os materiais orixinais da música popular a texturas abstractas e reducidas. O seu álbum “ Loop Finding Jazz Records” publicado en 2001 no selo Scape é considerado unha obra mestra da electrónica contemporánea. Actualmente desenvolve actuacións en directo con sintes modulares que o levan por todo o mundo.
SUSO FLORES
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
TERCEIRO ENCONTRO DE SÍNTESE MODULAR DA CORUÑA
Presentamos o terceiro Encontro de Síntese Modular da Coruña. Como nas anteriores edicións, o cartel de Modulartec reúne a un conxunto de artistas que traballan na vangarda da música e que teñen como denominador común o uso de sintetizadores modulares, que combinan con outros instrumentos de percusión, guitarras ou, como no caso de Biyi Amez, o theremin, que neste 2020 cumpre 100 anos desde a súa invención.
En seis sesións repartidas en dous días, viaxaremos por paisaxes sonoras que van desde a experimentación electroacústica ata o ambient, ou desde a revisión de pezas de música clásica ata o son industrial. Un universo sonoro filtrado polo primeiro e quizáis máis puro formato do que coñecemos como música electrónica: a síntese modular.
VENRES 2 DE OUTUBRO DE 2020
TELÉMACO
AQUARIUM FINISTERRAE. SALA MAREMAGNUM
Dr. Think e Mike Rolling, é dicir, Álvaro Pardo e Miguel Rulos, falan sobre a vida nun proxecto chamado Telémaco, no que combinan «a música impetuosa de Beethoven coas bandas sonoras anodinas dos aeroportos, as enérxicas conversacións sobre a paixón coa cadencia relaxada dun saxo».
Eles miran a vida como fusión e confusión e ofrécennos ese mapa sonoro acomodando melodías nadas de instrumentos tradicionais sobre cómodos colchóns de bases electrónicas.
A vida visítanos na música de Telémaco en forma de televisores, teléfonos, mensaxes de voz gravados ou batedoras, todo iso dominado pola improvisación.
BIYI AMEZ
AQUARIUM FINISTERRAE. SALA MAREMAGNUM
Músico mallorquino polifacético, posuidor dun auténtico arsenal de criaturas sónicas. Biyi publicou o seu primeiro traballo a finais dos 90 e trátase da triloxía titulada La máquina del Tempo nun estilo que a grandes liñas poderiamos cualificar de hip- hop instrumental, breaks ou headz music moi en boga nesa época. Actualmente está considerado un dos poucos especialistas na interpretación do theremin en España e realizará nunha actuación con este instrumento e os seus sintetizadores modulares.
O theremin pertence á familia dos instrumentos electrófonos, o son créase mediante circuítos eléctricos e xera e amplifica o son de forma totalmente eléctrica sen a utilización de ningún mecanismo. Forma parte do subgrupo dos instrumentos radio-eléctricos. Precisamente este ano cúmprese un século desde a súa creación polo compositor e físico ruso Léon Theremin.
SÁBADO 3 DE OUTUBRO DE 2020
CARLOS SUÁREZ
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
LINALAB
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
JUAN MANUEL CIDRÓN
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
O seu último traballo, Os concertos que nunca se fixeron é de recente publicación e, como reza o título, son interpretacións en directo das actuacións que Cidrón tiña programadas para este ano e que debido á pandemia quedaron canceladas ou aprazadas e que el interpretou igualmente no seu estudo o
mesmo día e á mesmas horas dos seus concertos e que quixo reflectir neste traballo non destinado á venda de edición limitada.
DEATH WHISTLE
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
CUARTO ENCONTRO DE SÍNTESE MODULAR DA CORUÑA
Estamos ilusionados de presentar esta cuarta edición na que contaremos de novo con grandes músicos internacionalmente recoñecidos, pioneiros da escena nacional, novos valores e artistas locais, que sempre tiveron oco no noso encontro.
SÁBADO 2 DE OUTUBRO DE 2021
YAMILA
IGREXA DAS CAPUCHINAS
Nas fendas que se estenden entre a música electrónica e analóxica, a arte visual e a creación artesanal, Yamila baila ao borde do son e as alturas conceptuais. A compositora, violonchelista, cantante e produtora española ten a súa sede entre Bélxica, Países Baixos e España. Nos últimos anos Yamila creou música para producións de danza contemporánea en luares como The Gothenburg Opera, Neteherlands Dans Theatre e Dance Forum Taipei, entre outros. Os seus proxectos presentaronse en festivais como Sonic Acts Festival (Amsterdam), Arts Electronica (Linz), Seoul International Computer Music Festival, STRP Festival (Eindhoven) e Today’s Art Festival (La Haya), por nomear algúns. Con ‘Iras Fajro’ (2018), o seu disco debut, Yamila convoca en 11 temas coa forza dos sons electrónicos fronte a unha voz fráxil que por momentos desprégase en pequenos acios de coral. Os brillantes arpexos e ritmos electrónicos disólvense nas aterciopeladas voces do vilonchelo, que en ocasións entrelázanse coas creacións de dous colaboradores, o produtor e compositor británico Clark (Warp) e o polifacético ex flamenco Niño de Elche (Sony).
ARTUR M. PUGA
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
A obra de Artur M. Puga é unha oda á sonoridade zazen: a pulcritude dos seus sons, os silencios, conducen ao espectador a unha sorte de vacuidade, na que as persoas disipan a súa ilusión de existir. O real vólvese algo ilusorio, as frecuencias narcotizantes aniquilan toda idea/razoamento, dando lugar a unha vacuidade universal incualificada en si mesma. Un delicado armazón sonoro dominado por sinuosidades puras e texturas algorítmicas que traslada a un tempo en suspensión que non debe confundirse coa inexistencia, os campos sonoros do artista non conducen ao chan rachado do nihilismo, senon a un negativismo radical, no que o baleiro eterno revélase como verdade absoluta. M. Puga propón, polo tanto, unha comunicación interhumana (que non interpersoal), non transmisible a través de construcións lóxicas, ao contrario, únicamente perceptible na medida en que non necesita un ser pensado, máis ben un non pensante e un non pensado.
SCANNER
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
Scanner é o nome artístico do británico Robin Rimbaud. Desde 1991 estivo intensamente activo na arte sonora, producindo concertos, instalacións e gravacións, os álbumes Mass Observation (1994), Delivery (1997) e An Ascent (2020) aclamados pola crítica como obras innovadoras e inspiradoras da música electrónica contemporánea. Rimbaud comezou a compoñer para producións profesionais en 1982. Desde entón actuou e creou obras en moitos dos espazos máis prestixiosos do mundo, incluidos SFMOMA USA, Hayward Gallery London, Pompidou Centre Paris, Tate Modern London, Kunsthalle Vienna, Bolshoi Theatre Moscú, Hanoi Opera House Vietnam e a Royal Opera House de Londres. Ata hoxe, compuxo 75 producións de danza contemporánea, incluidas obras para o Royal Ballet de Londres e Merce Cunningham. No 2016 instalou o seu traballo de son Water Drops no aeroporto de Rijeka en Croacia, Ghosts en Cliveden National Trust UK, e compuxo o primeiro ballet de realidade virtual do mundo, Nightfall. En 2004, a súa Sound Surface (con Stephen Vitiello) foi o primeiro encargo do Sound Art para a Tate Modern de Londres. Participou na música da exitosa comedia musical Kirikou & Karaba (2007) e Narnia ballet (2015) baseada no popular libro infantil e a reapertura do Stedelijk Museum, Amsterdam en 2012. O traballo comercial incluiu o deseño de son de Philips Wake-Up Ligth (2009), Dream for Sprint Telephones / Leo Burnett nos EEUU. E o son para os sistemas telefónicos Cisco utilizados en oficinas de todo o mundo en 2019. Máis recentemente, estableceu a Fundación de Arte Robin Rimbaud no Reino Unido. A súa obra Salles des Départs está instalada permanentemente nunha morgue en funcionamento en París, mentres que Vex, a casa residencial que desenou unha banda sonora permanente cos arquitectos Chance de Silva, gañou o RIBA London Award 2018 e apareceu no popular programa de televisión Grand Designs. Comprometido a traballar con practicantes de vangarda, colaborou con Bryan ferry, Wayne MacGregor, Mike Kelley, Torres, Michael Nyman, Steve McQueen, Laurie Anderson e Hussein Chalayan, entre moitos outros.
MICHEL DES AIRLINES
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
Michel des Airlines é un dos máis recentes e exitosos proxectos do pioneiro electrónico madrileño Miguel A. Ruiz. Ruiz publicou en 1986 o seu primeiro traballo en casete baixo o seu alias Orfeón Gagarin, no seu propio e lendario selo Toracic Tapes, manténdose desde entón moi activo dentro do movemento internacional de selos de casetes e colaborando con músicos de diferentes países, destacando o seu proxecto Codachrom xunto ao músico ruso Eugene Voronovsky. Publicou ducias de traballos en todos os formatos, sobre todo en casete, en selos internacionais moi recoñecidos e baixo outros nomes ademais dos devanditos: Funeral Souvenir, Exhaustor, Zoltan Coxis, Ventral Metaphor, etc. Fascinado polas posibilidades sonoras dos sintetizadores modulares e instrumentos analóxicos e dixitais, o estilo de Ruiz é fantástico e sorprendente, cunha imaxinación que pode catalogarse de abraiante nunha longa e prolífica carreira que chega ata hoxe. A enerxía, a cosmonáutica soviética, Borges, surrealismo, Moscú, patoloxías clínicas, o humor negro ou a vida extra-planetaria: calquera anomalía ten cabida no microcosmos de Miguel a. Ruiz. As súas referencias musicais son moi diversas: a música post-industrial dos oitenta, música cósmica alemana, pioneiros da electro-acústica, ambient, tecno pop xaponés, pop retrofuturista, etc.
Ruiz atópase actualmente moi activo e nun dos seus mellores momentos creativos, actuando máis que nunca e sendo descoberto por unha nova xeración de músicos electrónicos novos que buscan os seus traballos e o admiran. Nos últimos anos ofreceu concertos por todo o mundo, incluindo cidades como Moscú, San Petersburgo, Madrid, Pamplona, San Sebastián, Barcelona, Valencia, Lima, La Paz ou Asunción.
Varias das súas casetes dos oitenta están sendo recentemente reeditadas por primeira vez en vinilo por selos como Verlag System (‘Funeral Souvenir’, ‘Orfeón Gagarin 1986’) ou B.F.E. (‘Climatery’). O seu último álbum en vinilo ‘Voces a 45’ (como Orfeón Gagarin) foi publicado en 2019 polo veterán selo Geometrik (herdeiro do lendario Discos Esplendor Geométrico).
Con Michel des Airlines Ruiz amósanos a súa faceta máis querida: unha nova e persoal visión da música electrónica cósmica, que bebe das fontes (a escola de Berlín dos setenta: Tangerine Dream, Schulze…) pero que actualiza e recicla dentro do seu particular universo. Baixo este alias publicou desde 2016 tres CD-R no seu propio selo Toracic e un recente CD ‘Orbiteur 2.0’ (2020) en colaboración co selo Verlag System.
FABIO VINUESA
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
Habitual dos clubes pre-pandémicos da escena madrileña underground, onde era habitual velo como dj. A súa faceta como produtor tamén é notable, xa que publicou en selos como Doma, Vacuum Exploration, Sacred Things, Hooded Records ou Solid Tapes e actualmente dirixe o seu propio selo, Districk 91, que está tendo gran éxito debido á calidade das súas producións de electro analóxico con clara inspiración no son de Detroit dos anos 90. O seu son construído con sintes e instrumentos vintage electrónicos están sendo internacionalmente recoñecido e é unha sorte poder velo en directo en Modulartec como primicia nacional este ano.
QUINTO ENCONTRO DE SÍNTESE MODULAR DE A CORUÑA
VENRES 30 DE SEPTEMBRO DE 2022
IVANKOVÀ
CAPELA DE SAN AMARO
Ivankovà é o proxecto en solitario de Irene de la Cueva, artista musical afincada en Galicia. Nos seus traballos investiga a idea do trance a partir da emocionalidade, cunha vocación terapéutica que recolle e reinterpreta o xénero New Age. Utilizando o mantra e a repetición en composicións de longo desenvolvemento, Ivankovà convídanos a transitar por paisaxes sonoros que encarnan a súa visión particular do espectro gótico e a fantasía neo medieval, nos que longos drons de órgano analóxico, sintetizadores e etéreas composicións vogais son protagonistas.
Na súa traxectoria artística e cultural formou parte activa do tecido underground madrileño, creando outros proxectos musicais como Yocasta, Difunta Calva ou Irina Vep, e actuado en Zarata Fest, Nodo Invisible, Ruido Vírico, Continuo, Círculo de Bellas Artes, Matadero Madrid, Curtocircuito ou LEV Festival.
SÁBADO 1 DE OUTUBRO DE 2022
JL MAIRE
IGREXA DAS CAPUCHINAS
Jose Luis Maire traballa principalmente con sintetizadores modulares. Nas súas pezas e concertos son centrais o estudo dos fenómenos acústicos e das proporcións non temperadas (principalmente, afinacións xustas estendidas), así como o uso do sintetizador como un instrumento de reverberación e feedback. Realizou concertos en festivais de música experimental como ERTZ, SONIKAS, Zarata Fest, CALMA ou Encuentros Sonoros, e en espazos e institucións como CRUCE, Tabacalera (Madrid), a Facultad de Bellas Artes da Universidad Complutense, Museo La Neomudéjar, Contenedor Cultural (Málaga), Centro Daoíz y Velarde, Cráter-LAB ou Tabakalera (Donostia). Recentemente publicou dous traballos: Along the edge of, no selo sirr-ecords (Portugal), e Botanical melancholia, en Oigovisiones Label.
SUSO SAIZ + ANDRÉ GONÇALVES
IGREXA DAS CAPUCHINAS
Suso e André estiveron desenvolvendo unha residencia artística durante 2021. Os dous artistas uníronse durante unha semana cos seus instrumentos coa fin de crear un directo que lles levou a actuar por diversos eventos por Europa. Estes dous músicos son de xeracións diferentes, pero con predileccións e estéticas musicais compartidas e puideron atopar un camiño común.
André Gonçalves é de Lisboa e desenvólvese en diferentes artes, pero é moi recoñecido pola súa marca de sintetizadores modulares ADDAC System. Este ano, tamén lanzou dous álbumes: “Grnlr”, de Black Hole Time Warp, e “Sheer & Swerve”.
Suso Saiz (Cádiz, 1957) non precisa presentación, pero podemos dicir que é un dos grandes pioneiros en España no que a aventuras musicais vinculadas á electrónica e á electroacústica dos 80 se refire.
Publicou máis de 20 discos; os máis recentes son: Odisea (2016), Rainworks (2017), Nothing Is Objective (2019) e Between No Things (2020) con Suzanne Kraft, todos no selo holandés Music From Memory. Publicado por Two- Headed Snake o álbum dixital Conscious Polarize de Suso Saiz & Francisco López (2020). E tamén Static Journeys de Michal Turtle & Suso Saiz publicado por Planisphere (2021). Foi membro fundador de Orquesta de las Nubes, Suspended Memories e Trash of Dreams.
Suso produciu máis de 100 discos e recibido premios nacionais e internacionais e colaborado con artistas como Jorge Reyes, Steve Roach, Hans-Joachim Roedelius, Wagner Tiso, Salif Keita, Suzanne Kraft, Christian Fennesz, Francisco López, Michal Turtle entre outros, pero esta vez a aventura faraa xunto a André Gonçalves.
FRANK BRETSCHNEIDER
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
Frank Bretschneider é un músico, compositor e videoartista de Berlín que se criou en Karl-Marx-Stadt (Chemnitz desde 1990), onde os seus gustos desenvolvéronse mentres escoitaba radios piratas e casetes dos hip hop de contrabando na antiga Alemania do Leste. Despois de estudar belas artes e inspirado por películas de ciencia ficción, en 1984 comezou a experimentar con gravadoras, sintetizadores e guitarras modificadas, ademais de explorar as posibilidades de intercambio entre a arte visual e a música a través de medios como o cine, o video e os gráficos das computadoras.
En 1986, despois de establecer o seu selo de casetes klangFarBe, Bretschneider fundou AG Geige, unha influínte banda underground de Alemania Oriental que editou tres álbumes antes de separarse en 1993.
En 1995, Bretschneider e o seu compañeiro Olaf Bender, membro de AG Geige, fundaron o selo discográfico Rastermusic, que eventualmente se fusionou con noton de Carsten Nicolai para formar raster-noton en 1999.
Editou tamén en selos como Mille Plateaux, 12k, Line, Shitkatapult ou Longform Editions.
M4
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
Iñigo Medina Murua, aka «M4», é un experimentado produtor Legazpiarra residente en San Sebastián e arquitecto de profesión. Músico desde neno de formación clásica, Iñigo tocou de adolescente en bandas de hip hop (Ipar Rap Eroak) e de thrash nos anos 90. Posteriormente, en 1997, comezou a dar os seus primeiros pasos na música electrónica axudado pola súa primeira caixa de ritmos. Desde entón, este creativo e polifacético artista, amante dos sintetizadores analóxicos e do hardware en xeral, non parou de facer música, gravando para selos como: Redsonja Records (Madrid), Slope Point (Barcelona) ou Avantroots (Cantabria).
ALEX SILVA TRÍO
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
Alumno de Red Bull Music Academy en 2013, Alex Silva é un compositor e artista sonoro cuxa interpretación da música electrónica contemporánea ten moito que ver cos seus primeiros pasos tocando en bandas punk de España. Cursou un master en Barcelona especializado en composición de música para cine e actualmente reside en Baltimore, Maryland (USA). Tras o lanzamento do LP “Exsamples” –cando aínda se facía chamar Astroboyz-; o seu álbum debut “Mind Pattern Explorer” en 2017 para Canadian Duck Tapes (Baltimore, USA) é presentado en directo con banda e foi escollido para abrir a xira por Estados Unidos de Dan Deacon en 2021, en Sónar Barcelona 25 aniversario (2018) e para a banda sonora no episodio sobre Tecnoloxía creado por Wham City Comedy da serie “Off the Air” en Adult Swim, entre outros.
SEXTO ENCONTRO DE SÍNTESE MODULAR DE A CORUÑA
XOVES 5 DE OUTUBRO
ENRIQUE DEL CASTILLO presenta UMBRÁFONO
AUDITORIO DA DOMUS
Umbráfono é un proxecto de Enrique del Castillo (Jaén, 1982) que consiste nunha performance cun lector óptico capaz de transformar en son os estímulos luminosos que se proxectan sobre unha célula fotosensible. Estes estímulos luminosos son xerados por un feixe de luz ao pasar a través de películas de celuloide deseñadas a partir dun esquema de relación entre frecuencia de onda das notas e repetición de formas xeométricas, de maneira que se poidan conseguir sons armónicos, ruidos, texturas sonoras e atmósferas. Este proxecto está baseado no sistema de lectura óptica-analóxica usado no cine desde 1919 para interpretar as bandas sonoras que forman parte das películas. Os cabezais lectores foron modificados para ler varias voces simultáneas e para funcionar como instrumentos independentes. As pezas que os conforman foron deseñadas e fabricadas polo autor, así como as películas que se usan, que son composicións orixinais sen copia.
Enrique formouse no Conservatorio Profesional de Música de Jaén na especialidade de piano. É licenciado en Belas Artes, Granada e pola Halle-Saale Alemania. Ten un Máster en creación e produción artística pola Universidade de Barcelona e gañou números premios como o primeiro premio Música Preventiva 2016 e o Primeiro premio internacional de arte sonoro, PowSOLO, 2O2O.
CRUHDA X ADATABERNA
AUDITORIO DA DOMUS
Autoría: Julián Fallas/Etopía
Cruhda combina electrónica, raíces folclóricas e tenebrismo nunha paisaxe sonora da España Negra actual. Gravacións de campo, mostras, sintetizadores, clarinete e poesía son o núcleo da súa composición, como revela o seu último disco “Lux Ahena”.
Nesta ocasión, Cruhda súmase á cineasta galega Judith Adataberna, coa que comparte unha íntima conexión en relación co loito e as imaxes atávicas da natureza, para ofrecer unha viaxe visual e sonora ás profundidades do inconsciente. Xuntos actuaron en festivais e museos como ETOPIA (Zaragoza), BAM, LEV Matadero, Continuo e máis recentemente no programa MACBA Invocaciones.
Cruhda criouse no corazón da Estepa Ibérica, tocando o clarinete na banda do seu pobo, que abandona para estudar Filosofía. En Madrid formou parte de Vaciador34, un colectivo político-musical de vangarda.
Judith Adataberna, Vilaboa 1992, e cineasta, fotógrafa e artista visual e desenvolveu o seu imaxinario a través do cine experimental, a fotografía e a video-instalación. Formouse en Belas Artes e completou os estudos cunha bolsa polo laboratorio de cine experimental Master-LAV (Madrid). De pais mariñeiros críase toda a súa nenez enriba dunha batea de ostras, desenvolvendo unha gran observación pola natureza e a súa fenomenoloxía. O seu interese pola psicoloxía e os misterios da conciencia foron chave para formular obras simulativas nas que desafiar escalas e limiares da percepción. A súa preocupación polos mecanismos de supervivencia e o devir tecnolóxico fixéronlle formularse preguntas sobre o desarraigamento humano coa natureza.
O seu traballo púidose ver en festivais como Curtocircuíto, Playdoc, Filmadrid, Bendita Tú (Bos Aires), Intersección, LEV en Matadero, Loop Festival, e en espazos e galerías como Sim Gallery (Reykjavik), Venice Art Projects (Venecia), Hybrid Art Fair (Madrid), Leira Haus (Lugo), Chiquita room (Barcelona), ETOPIA (Zaragoza), MBFW (Madrid), Macba (Programa Invocaciones), Instituto Cervantes ou La Casa Encendida (Madrid).
VENRES 6 DE OUTUBRO
GEEK ORQUESTA presenta EL HOTEL REVISADO
CGAI
Proxecto sonoro no que conflúen os talentos dos reputados músicos españois Juanjo Javierre y Justo Bagüeste. Enfróntanse ao reto de desenvolver unha nova banda sonora en directo dunha selección de películas dun dos grandes pioneiros do cine, o español Segundo de Chomón. O espectáculo establece unha sinestesia entre universos afastados temporalmente un século e teñen en común a fascinación polos avances tecnolóxicos e as súas aplicacións creativas.
Segundo de Chomón (Teruel, 1871-París 1929) é un dos cineastas máis influíntes que deu o noso país. Pioneiro do cine fantástico, inventor dos travellings, as súas técnicas de animación competían en imaxinación coas obras mestras de Georges Meliès.
Justo Bagüeste, creador e músico compositor, con gran bagaxe na creación musical no mundo da electro-acústica, a electrónica e a música popular. Cando comezou a exercer o maxisterio do seu instrumento base, o saxofón, ampliou o seu coñecemento en músicas contemporáneas e electrónica musical. Consecuencia: a formación académica no Conservatorio Superior de Música de Madrid, con profesores como Carmelo Bernaola ou Iturralde. Este feito transfórmase nunha arma cargada de futuro: sitúase na vangarda cos primeiros grupos de experimentación electrónica como Clónicos, Corcovado e os Chatarreros de Sangre y Cielo, entre outros…. Só houbo que deixar correr uns anos, para que o seu gran proxecto IPD, lle permitira adoptar a paternidade do Chill Out en España e das múltiples fontes e aplicacións que se derivan diso.
Juanjo Javierre é un compositor de música para cine e televisión, ademais de intérprete e produtor de música pop e electrónica que comezou a súa traxectoria profesional a mediados dos anos 80, con tan só 16 anos. Nos seus comezos a súa traxectoria desenvólvese principalmente no xénero documental e desde entón participou nalgúns dos films de maior éxito do cine español dos últimos tempos, está considerado como un dos grandes especialistas da música para comedia. Con todo, nos seus estudos puxo música a decenas de spots e curtametraxes, así como a instalacións de arte sonoro. Desde o ano 2000 ata o 2009 dirixe xunto a Luis Lles Periferias, festival temático multidisciplinar que se celebra anualmente en Huesca e durante 6 anos foi o coordinador da área de música do ArtLab Huesca.
POUPEES ELECTRIQUES presenta JET
CGAI
A longa traxectoria de Poupées Électriques estivo marcada por un percorrido de experiencias, colaboradores, composicións, concertos…. Formados en 2004 por Carlos A. e Paco F. (posteriormente como MicroPlex) baixo un concepto experimental de conxunción das últimas tecnoloxías musicais coa recuperación dos dispositivos máis ancestrais da música do século XX (intonarumori, theremin).
Para Modulartec, van presentar a peza JET, que como un “pequeno sol interno”, convértese nun intérprete que amosa ao mundo como soa a fusión nuclear. Esta viaxe sonora permitiranos escoitar o corazón da enerxía do futuro, acompañado de instrumentos analóxicos e imaxes reais dos experimentos.
Música e ciencia únense grazas a Poupées Électriques dando forma ao seun novo espectáculo “JET – Nuclear Fusion Device”, unha particular estrutura sonora onde os sons crus de JET reinterprétanse a través do ritmo, instrumentación, experimentación, tonalidade e atonalidade, a partir de arquivos de audio e video de experimentos con plasma realizados nas instalacións do CCFE (Culham Center for Fusion Energy) en Culham, Reino Unido, e gravacións de campo realizadas en 2016 por Poupées Électriques e a física Ana Manzanares.
En “JET – Dispositivo de Fusión Nuclear”, os sintetizadores, percusións, piano e Theremin camiñan xunto con sons tratados por diferentes tipos de síntese. Texturas, frecuencias, ruídos, voces, dinámicas… O son da fusión nuclear plasmado nunha obra de cincuenta minutos.
SÁBADO 7 DE OUTUBRO
CASA DE LAS CIENCIAS.
PARQUE DE SANTA MARGARITA
Conferencia sobre a síntese modular impartida por dous integrantes de Befaco, líderes mundiais na fabricación de módulos. Será a presentación dos obradoiros que comenzarán o ano que ven e onde os participantes montarán o seu propio sinte modular.
:zoviet*france:
IGREXA DAS CAPUCHINAS
Durante máis de 40 anos, :zoviet*france: o grupo musical con sede en Newcastle, UK probou e explorou os límites de toda música coñecida tanto en gravación como en interpretación. O seu enfoque da composición desafía unha descrición axeitada: a súa forma é instrumental, non-canción baseada e derivada dunha mestura ecléctica de instrumentos electrónicos e acústicos, infundido con gravacións de campo.
Aínda que deliberadamente escura e underground, a súa música ten unha gran audiencia internacional. Produciron máis de 20 álbumes e publicaron nos catálogos de Mute Records (Reino Unido), Staalplaat (Países Baixos), Soleilmoon Recordings (EE.UU.), alt.vinyl (Reino Unido) e o seu propio selo Charrm. Nos últimos anos traballaron intensamente con compañías de danza contemporánea e recibiron o encargo de compoñer bandas sonoras para novas obras de Karas (Xapón), Zero Visibility Corp (Noruega), Nye Carte Blanche Danseteater (Noruega), balletLORENT (Reino Unido), e por producións premiadas de Random Dance Company (Reino Unido).
:zoviet*france: dirixe un programa de radio e un podcast semanal en red, A Duck in a Tree transmitido por Resonance FM en Londres, Colaborradio en Berlín e CJMP in British Columbia en Gran Bretaña, e que califican como unha “mestura contínua” dalgúns dos mellores xéneros.
SEVERINE BEATA
IGREXA DA ORDEN TERCEIRA
Marta Peláez é musicóloga, profesora e desenvolve a súa produción musical como one-woman band. Estéticamente móvese entre o minimalismo, o sci-fi ambient e o noise, traballando desde a experimentación sonora a miúdo a partir de melodías e ciclos de música folklórica.
Severine Beata cre na composición a partir do instrumento, no erro e en explorar cada un dos códigos coas súas posibilidades e limitacións. Nas súas propias palabras -O que máis inflúe é a ferramenta de traballo e o teu dominio sobre ela. Cabalgar ao dragón (…). O devandito método é permeable á intuición e aí, na busca da idea, é quen de illar calquera referente para rematar exhibíndoo travestido, baixo as súas propias regras.
Os seus instrumentos de directo son sintetizadores analóxicos e dixitais, primando a manipulación de dispositivos en vivo. O seu anterior álbum El Ojo Brillante (2018) obtivo moi boas críticas, sendo programada en festivais e mostras no Museo Reina Sofía, MediaLab Prado, Matadero Madrid, Ca2M, BilbaoArte e LEM Gràcia Territori Sonor entre outros.
ËGG
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
É o proxecto en solitario de Manu Retamero. Despois de formar parte de proxectos como Smëgg, Lautstärke ou Thunderdrone, en 2018 editou STILL ALIVE un casete en Split xunto a Linalab e en 2023 preséntanos o seu primeiro LP en solitario.
Neste novo traballo, continúa coas sonoridades drone-glitch-ruidosas (engadindo patróns rítmicos) entre grosas capas de atmósferas escuras e opresivas. Este disco, chamado simplemente ëgg, traballa cos rincóns desperfectos das máquinas coas que está producido. Uns desperfectos que só alguén cun fondo coñecemento destas é quen de percibir e explotar musicalmente.
ESPINOZA ESPINOZA
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
espinoza espinoza xurde da escena sintética de Barcelona. A súa música parte do ruído, a repetición e a experimentación modular. No seu último disco; C7116 (synthvicious/FDDV 2023), o ritmo toma un papel protagonista sen deixar de lado as premisas habituais. O músico catalán actuou en festivais como Ephonic ou Mira! Para os seus directos crea e modifica contido audiovisua, que oscila entre o figurativo e o abstracto.
POUPÉES ÉLECTRIQUES presentan ÉLECTRIQUES!
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
Poupees Electriques presentan nesta ocasión seu último traballo, (Électriques!, Geometrik 2021) no que han colaborado algún dos iconos da electrónica undeground nacional tales como Esplendor Geométrico, Orfeón Gagarin, Abraxas, etc.
Presentación do seu novo álbum, que nos adentra nun mundo inquietante, eléctrico e industrial grazas a ritmos magnéticos e atmósferas profundas.
Poupees Electriques abren unha nova porta, unha nova posibilidad, un novo son; pero non ó último, coa visión dadaísta de que “o mellor dos sistemas é por sistema non ter sistema” (Tristan Tzara), que lles permite moverse entre distintos estilos exentos de prexuicios. Ademáis, para a posta en escea do seu novo traballo han contado coa colaboración do videoartista Pedro López.
IDEOGRAMA
FUNDACIÓN LUIS SEOANE
Flavio Martín aka DJF aka Acid Future Overdose, podería considerarse un dos mellores artistas que ofrece la escena underground de Madrid. Comezou a súa carreira como DJ en 1992 e pronto se converteu nunha figura chave da escena de clubes española, tocando nalgúns dos clubes máis importantes do país. Influenciado principalmente polos sons de Detroit e do IDM de principios dos 90, entre unha gran variedade de música, DJ F pronto comenzou a desenvolver as súas propias producións baixo diferentes alcumes para cubrir todas as súas aspiracións musicais. En silencio e paso a paso, F tomou todo o que lle rodeaba musicalmente, mirou dentro de si mesmo e viu o que realmente tiña para ofrecer, tomou todo iso e usouno para crear algunhas das pezas máis fermosas que poidas imaxinar. Música chea de alma e paixón, como nunca a escoitaras.
En 2015 Flavio iniciou “Prayers for the Long Life”, un novo selo enfocado en lanzar as súas propias producións.
Publicou en selos como Semántica, Titan’s Halo, Eleve, Freebeat, AHD Records, Frigio, Drivecom, Tesla Electronics, Turbocapitalism e Melliflow, entre outros.